Tuesday, March 13, 2012

Name/s

intro : 
sume orang ada nama kan? tak logik ah kalau takda nama. tapi, tatau lah kalau mmg ada orang takda nama ni. tapi camna nak idup kalau takda nama? ah mesti ada jugak la.

my full name, Nurul Iqlima binti Syarif. tau memang bunyik macam alim sikit, takpa sama2 la kita doakan.ameenn. its been almost 20 years im using this name, and im totally proud to have such a unique name. maksud dia boleh gugel malas nak cerita. dulu pernah aku jugak marah ibu dengan ayah apasal bagi nama pelik2 ni. yelah masa skolah rendah salu kena ejek dlm klas geografi, bila cekgu sebut pasal iklim sejuk iklim panas khatulistiwa tundra. takpun dalam kelas math dorang ejek iqlima nombor lima, IQ ada lima, buah limau dan sebagainya. nseb bek korang budak lagi, hishh

doploh tahun ni, macam2 jugak ah dapat nama. tahun2 kedepan, mungkin takda dah kot. dah tua takpayah sibuk2 nak tambah nama dahh

Iqlima
salu depa yang guna nama ni nak panggil aku, budak2 skolah rendah,budak2 stf, budak intec.oo aku mmg tak femes nak ada nickname2 masa skolah menengah ni. hahah bila baru berkenalan pun salu aku suruh guna nama ni. biar kasi depa ingat sikit nama aku. tapi payah bila nak introduce nama masa ice breaking la. mau empat lima kali kena ulang-.-'

Iqiey/ iki
aku tatau ah sejak bila orang stat iqiey2 ni. oo masa sem 1 dlu aku tulis nama kat edge buku teks guna nama ni. masa tu fesbukpun iqieyma. rasa nak lempang kan. actually cekgu kelas aku dulu masa f5 salu panggil aku iqima. rasa comel plus cekgu khir tu hensem pulak hewhew. now klasmet aku suma nak panggil  iqiey. aku rasa macam anak bongsu xD

his name is panda :D
 
source : google
Nurul
nama dekat matrix card -.-' takcukup sedap agaknya nama iqlima tu nak cut.oo btw ni la nama aku salu guna masa keje. stat from keje kilang sampai promoter guna nama ni. oo act aku tak suka nama iqlima tu guna utk keje2 camni, maklumlah jumpa ramai orang. dah tu orang2 tak behave pulak tu. benci i. so better guna nama yang familiar. lagipun seperti yang aku cakap, nak introduce guna nama iqlima tu dah 5 minit, kirim salam jelaa

Ima
yang ni memang family jelah panggil. tak pun 2 3 orang bdak skolah rendah dulu yang still panggil aku guna nama ni. macam nama gadis kampung yang bersopan santun kan? hihi thanx *gelak tutup mulut sambil selak rambut belakang telinga. tapi aku tak suka gila orang tak kenal, tetiba nak guna nama ni. dia macamana nak cakap a, apahall kau nak panggil aku guna nama family bagi? tapi lama2 takpa la sama je pun. kan kan

Kima
faizah dengan ummu je guna nama ni. baru lagi kot dalam setahun ni. tapi aku tak suka sangat esp kalau org len yg panggil. yelah kalau tertambah k kat belakang, memang aku bagi pelempang sebijik. haih mencarut tu kan takbaik. 

Kamam
yaa this is my name in hacc. Kamam, n i hate mamak. eh noo, just their curry. hahah even busuk jugak, tapi kengkadang rasa bes. sejujur jujurnya, aku jadik tak betul sikit bila guna nama ni. u no split personality? aa nanti kita cerita panjang2.


Kiki
oo ni lagi satu nama mintak pelempang. macam nama kucing je. nseb bek kucing tu comel tauu. takpa i maafkan hihih

honestly, i dont care much how people want to address me. as long as theyre not using sayang baby honey, or name/s that means bad, its just name btw. however i really love to hear people call me Iqlima. :)

p/s : oh ya aku suka gila nama faiz

5 comments:

fzhr said...

u x suka org panggil baby?even i pon?

ummi yasirah said...

iqlima,ayat yg last tu serius cannot go.. ^^

iQieyMa said...

youre the only exception faizah <3

heheh

alfa said...

Faiz? Hahahahahaha. U know who came across my mind :P

iQieyMa said...

faiz faizah. haha u no who alfa