Friday, September 6, 2013

Umur cuma sekadar angka

Bila tak letak birth date dekat facebook, rasa seronok bila ada orang ingat birthday kita, bukan sebab dorang ternampak kat timeline ke hapa ke. Yelah maybe dorang ingat pun sebab letak reminder kat tepon, tapi tape lah. At least ada effort apa nak ingat.

Alah bukan aku kisah sgt orang wish ke tak. Tapi sebab Fathiah tak wish, terguris jugak hati ni. ye lah fine orang tgh bizi travel pi London. Fain fainn fainn. Kalau takde souvenir, siap hang aku baling hang dengan speaker panda tu

*Lalu depan cermin. Singgah belek muka*

Dah nampak obvious sangat muka dewasa. Bukan muka budak macam masa skolah menengah dulu. Pastu nampak pulak line2 yang tak diingini dekat dahi dengan tepi mata.

Tanda penuaan,bak kata jurucakap iklan Garnier

Ngahahaha dah tua.  Tak pun sebab banyak sangat berkerut masa tak paham bila bukak buku biochemistry. Naahh stress makes you look older. Thats also fine, as long as someone is willing to marry me.
Okay, itu kalau ada. Kalau takda orang datang jumpa parents aku lepas habis 5 tahun ni, aku daftar Baitul Hikmah eh Muslim terus.

‘Nak kahwin bawak 5 usrah dulu hoiii’ kata sorang kakak usrah yang menyentak lamunan saya.
Ceh, okayy fainn jugak

Oh ya Alhamdulillah, berkat doa semua, dan atas usaha yang rasanya tak seberapa ni, saya dah bergelar 2nd year medical student. Cewahhh. Memang nampak cam lekeh je kan.

‘Alah baru 2nd year. Apa nak bangga sangat.

Dush, tumbuk kang. Bukan bangga okay. Tapi ingat senang nak lepas 1st year? Dah lah saya ni jenis lembab nak mengingat nama muscle, nerve bagai tu. Biochem tu lagi lah main hantuk kepala kat meja lagi sebab gagal ingat reactions yang panjang berjela tu. Uh stress aii yu noo

K dah. Azam saya dengan umur baru ni, nak mengelak seberapa banyak dosa yang boleh, dan menambah saham nak ke syurga. Pastu nak cuba padam kisah silam yang penuh dengan kegelapan jahiliyah?

Huish susah tu tapi moh le usaha. Mana yang termampu. Mampukan. Mampu! 

*Stresss lagi

Happy birthday to me J


Yeay, boleh mengundi dah.

No comments: