Wednesday, February 2, 2011

di apartment yang mungkin flat.

 Aku bukak mata je sume orang tengah serbu ke pintu. Ni bangunan nak runtuh ke hape? Dengan mata berpinar-pinar baru bangun tido la katekan, aku pon join diorang ke pintu. Baru perasan buku stats yang aku buat tadi still terbukak, yg menandakan aku belom siap buat hw lagi. Ciss2 dabel ciss

Ops lupa. Kain batik mak aku yang blom pon sempat nk kering tu disambar. Ala-ala ninja pulak kain batik tu dililit, tinggal mate je dan spek je yg kelihatan. Mungki boleh ganti purdah kain batik ni.
Bising yang teramat. Bunyi orang menjerit, bunyi benda kena hentak ke dinding, bunyi orang meraung sakit, bunyi tapak kaki lari-lari, membuatkan  aku tensen gila sampai rasa macam nak lempang2 adek aku kat sbelah tu.

Sume orang keluar dari rumah masing2 dan menjenguk ke bawah. Aku pon blurr2 jenguk kat bawah jugak. Apa yang diorang tengok?

‘@^##$%^&*##$@!!!!”

Bahasa apa entah, aku pon tak paham, tapi bunyi tu datang dari atas la. Hish mungkin aku pon macam bodo jugak. Bunyik dari atas, apsal tengok bawah ha sengal..

Ape yang jadik, aku tak berapa pasti. Tapi yang penting, satu pergaduhan telah berlangsung dengan jayanya di tingkat lima. Between a malay (i guess he is a man of coz) n a bangla  just  come back home after having sake, whiski n wine. Mungkin mabuk sederhana kalau tak teruk pun. Tumbuk2, sepak2, terajang2, tendang2 terjadi tetapi sebarang penggunaan objek yang membahayakan tidak dapat dikesan.

Persoalannya, adakah perlu utk membelasah org yang mabok klo dia tak membahayakan pun?

What the hacc la kan nak gado2 dekat tengah malam dah. Then aku punya la sedap tido bole terbangun sebab hantu tu  jerit2 macam org tak ada iman langsung pastu bole pulak ajak bertumbuk kat tengah padang, bajet the rock hape? Maaf tali pinggang gedabak tu tak muat utk kau pakai.

SHEET. STUPID. aku rasa nak nek atas bagi tazkirah b4 subuh je tadi.
Moral of the story, jangan kacau aku tido atau mungkin aku akan maki hamun dalam hati dalam tempoh seminit.

No comments: