Friday, October 12, 2012

friday talk

to be the listener is better than to be the storyteller.

haa dulu aku rasa bagus apa jadik listener daripada becok2 becerita. takde susah2 nak buat plot cerita dalam kepala. dah abes dengar, nak bagi respon gelak2 je la. tak pun senyum, tak pun angguk2. tak buang energy langsung kan.

aku rasa aku pun tergolong dalam kategori ni. reti cerita2 sikit dgn orang pun bila dah stat rasa comfortable dgn dia, boleh get along sama2, boleh sharing2 sikit, gosip2 sikit. but still kalau dgn fathiah yang dah 7 tahun hidup dgn aku tu pun, yg akan initiate conversation tu mesti dia punya. yang balik dari kelas petang2 gosip pasal classmate dia, cerita pasal junior hensem jumpa dalam bas, cite pasal meme(adek dia) yang dah besar pun suka sgt nangis, memang fathiah yang akan stat bukak buku cerita. dan aku masih mendengar dan gelak2. pasal aswad pun aku tunggu dia tanya dulu. faizah pun sama. anis pun sama. alfa pun sama. dan aku rasa agak compatible bila aku yg behave ni *ehemm dan depa yang banyak cakap ni bekawan.

spanjang 20 tahun ni aku rasa tadak problem pun dengan benda ni. tapi tetiba now aku rasa sgt keciwa. bila skype tengok kawan yang tgh need someone yang bukan silent listener mcm aku, bila dia tgh in a situation yang kau  tatau nk cakap apa, bila dia tengah nangis, dan aku tengah tengok dia, dan kesimpulannya speechless gila la weyy. nak cakap sepatah ayat pun rasa cam tak kena. kalau la aku reti buat ayat bunga2, mesti bes kan. ni dah la dalam alam maya, kalau dok sebelah memang boleh buat drama lap2 air mata, tepuk2 bahu, bagi hug2 sikit. tapi sekarang ni LDF faham.
kau taleh buat apa. kau faham dia camna tapi kau taboleh buat apa. kau tak boleh dan paling penting kau tak reti. faham takkk. are you following meee

source : macam biasa google

dan sebenarnya aku tak paham apasal aku boleh becerita dengan agak baik bila masuk dimensi blog2 ni. mungkinkah aku dilahirkan untuk menjadi seorang penulis? daeebakk

nasihat aku, nanti ada anak hantar la depa masuk pertandingan bercerita banyak2 agar depa dapat memantapkan communication skill depa.

okay Leo needs sleep. and i shouldnt bother him. goodnight

No comments: