Friday, December 2, 2011

how we define love?

dulu aku salu fikir pasal benda ni.

seorang ibu mengandung, melahirkan, menyusukan anak dia, so sebab tu mesti la dia sayang gila kan kt anak dia tu? 
tapi kenapa ayah yang takde ah susah2 mcm si ibu tadi boleh sayang kt budak tu? mmg ah anak dia, tapi u noo, dorang just err buat err okayy err sex is just an easy thing to be done kan. takpayah susah2 cam ibu tadi siap sakit penat gadai nyawa nk lahirkan budak tu. 


so camna sorang ayah boleh sayang anak dia? (aku rasa macam tak betul sebab tanya soklan ni)

pastu cam baru lagi lah aku terfikirkan jawapan dia. 

monolog dalaman
'kau sayang ayah kau tak?'
'mestilah. ayah kot.'
'okay apa yg dia buat smpai kau sayang gila kat dia. aku rasa kau syg dia more than u love ur mom kan? padahal yg penat2 mak kau tahu tak?apasal? apasal? apasal?' (tetiba emo)
*silence
'okay dah dapat jawapan? kthanxbai '

ur mom n dad, they didnt know each other before get married right? takde relation lgsung pun mcm mak dgn anak yg beranak menyusu darah daging bagai la tadi tu. so how can they fall in love, get married and then get u? after all that happened how come you come up with such a question how a father can love his child?

conclusion, God's best gift is love. and we cant deny when love struck you down.

why i love him so much?

2 comments:

fzhr said...

hidung aswad macam hidung kau. hidung kau macam hidung bapak kau. and thats how we fall in love!

iQieyMa said...

aku dgn bpak aku sama, tp aswad tak sama laa booo