Thursday, April 26, 2012

They Are True Muslims

semalam interview tetiba cuak bila dengar ada yang kena tanya pasal syria. current issue kan, tapi aku bukan tau sangat pun. maklumlah paper tak baca sangat, dah tu bukak youtube nak tengok korea, bukak fesbuk nak stalk2 orang bukak twitter takreti guna pulak -.-', n tak bukak intenet pun boleh melagha tengok running man. 

aku pun sebenarnya malas nak amik tau pasal benda ni. yelah bukan sebab tak kisah, tapi kalau bukak cerita pasal benda ni je dah boleh nangis sampai pengsan  *over pulak*. benda2 kekejaman, tak berperikemanusiaan ni, aku rasa takda orang yang suka unless memang dah hati dah tetutup langsung, hitam kotor, legap.tapi masalahnya kena tahu jugak. hei lenkali klo tak nak amik tau jangan mengaku kita Muslim okay *lalu aku berkata pada diri sendiri*

then aku pun try la klik2 kat link2 budak2 post kat fesbuk tu. ahh sudahhh .bila tengok video kejam2 dorang maen seret2 orang dengan kereta, tanam hidup2, tembak sampai berkecai2, aku rasa tak layak gila nak bergelak ketawa kat mesia ni. sedangkan kat sana tu saudara sendiri, dan kita tak mampu buat apa2 selain doakan dorang. tak habis lagi video tu aku dah cross awal2. satgi banjir susah pulak. sakit weyy sakittt, tengok pun sakit apatah lagi dorang yang rasa sendiri

sedih kan tengok saudara kita dekat syria sana kena belasah macam dorang bukan manusia je. aku pun tak tahu kalau aku aku tempat dorang, mampu ke tak aku ucap kalimah syahadah dan rela kena tanam hidup2, dah la siap ada kamera buat broadcast lagi tengok camna kau mati. entah sanggup ke tidak aku mengaku masih Islam dalam keadaan yang kejam tak terkata tu. haihh i dont understand how come human can be so unhuman by losing their humanity 

dah tu setakat nanges2 kat sini pun tak guna jugak. apa kita boleh buat? kurangkan buat dosa, ingat mati, insaflah cepat sebelum tetiba mesia pun jadik camtu, iman kita goyah dan tanak mengaku siapa Allah pada kita. Nauzubillah 

they have proved theyre real Muslims, how bout us? 

kawan2 lets pray together, for them and for us too :'(


2 comments:

Anonymous said...

jom doa banyak2 supaya terus diperteguhkan iman. :)

mr aufa said...

bukan sekadar berdoa,,tapi pasnglah niat setinggi - tingginya untuk berjuang bersama mereka,,tiada erti kata negara bangsa dalam islam,, ikatan akidah mengatasinya segalanya ,,,ayuh iqlima:)