Wednesday, May 2, 2012

Phone-phobia

Phone-phobia : reluctance or fear of making calls or taking phone calls

aku baru sedar apasal aku tak suka sangat orang tepon2 ni. haah kan, dulu masa zaman skolah rendah masa takda enfon, memang malam2 mak ayah aku bising orang asyik bunyik je tepon rumah tu. yelah kawan2 nak tnya pasal kerja sekolah la katakan hikhik gedik gila

then tetiba aku terflashback time ngantuk2 baca chem tadi cerita masa form 2, zaman jahiliyah yang takde keje, asyik nak mesej2 orang je. yelah kan gua budak gempak dari f1 dah bawak fon, so kenalah gunakan perkhidmatan yang ada kann xD

masa tu aku ada suka sorang budak laki ni, since primary school lagi. then lepas darjah 5 dia pindah, kitorang pun terputus talian. tetiba masa f2 dia contact balek, mana tak berbunga bunga bertaman taman kan msa tu. pastu texting2, one night dia kata nak call. okay fine, angkat jela call tu. tapi selang beberapa minit kami berbual mesra, tetiba dia cakap 'apasal suara kau macam nobita ha.' pastu dia gelak kuat2, kejam yang tersangat kejamnya menghiris hati ini wuuwuu

a boy that i like told me my voice sounds like nobita

bapak kejam kalau doremon ke sizuka ke, okay lagi comel suara dia. ni nobita, aku rasa macam rumput di tepi batu di tepi tong sampah *hiperbola*. sedih tak sedih tak. naseb bek dia tak cakap macam sinyu, kalau tak memang aku doa dia patah kaki tapayah main bola lagi dah

the rest is history

tu lah ceritanya sampai sekarang aku malas sungguh nak call2 orang ni. text kn senang, tk nmpk muka nak flirt2 pun senang hahaha
astaghfirullah, kena insaf ni.

okay bai nak stadi

2 comments:

Yana said...

aku pernah kena Shin Chan dan itik. Lagi best kan? Rasa tak nak bercakap jeee. Mentally down :(

MEsI said...

agak agak kalau aku kol kau tiba tiba, ko jawab tak nobita? haha