Monday, June 13, 2011

what makes a man man


the guy was gorgeous he was cool

song seung hun

dlm kes ni, mamat ni mmg  super duper gojes la kan. aku bkenalan ngn dia lbey kurang 4 tahun lepas. sbb dia  ah aku stat suka mamat jambu. act takde ah jambu sgt. macho dol. 

okay memang lelaki hensem diberi priority lebih utk dapat word gojes. ada ke pmpuan tak suka laki nsem? eleh ada jugak ke laki tak suka pomppuan cantek comel? semua sama kot. lumrah, manusia sukakan sesuatu yang cantik. even Nabi Adam as pun masa fes taim nampak Hawa ternganga tengok betapa cantiknya Allah ciptakan isteri dia tu. n Zulaikha yang potong jari pun tak terperasan sbb syok tgk Nabi Yusof yang kacak bergaya lagi macho n hensem tu.

see humans are attracted to beauty. Dont we ever deny it.

tapi dat doesnt mean to be ugly, we cant get real life. Allah ciptakan semua orang ada kelebihan n kekurangan. even tak ensem, tak comel, tak cantik, still ada side yg buat org attracted kat dia. seyes. kalo korang tak ensem tapi de gf, ce tanya gf korg yg cun melecun tu apa yg buat dia suka kat korang. 

tapi laki memilih sikit. nak yg cun je. klo pompuan tape je ta ensem pon takpe. i leviu only u la katakan. so laki tak tmasok dlam sevey ini. awek dorang mesti sume nak cun je..

alah kat akhirat nnt pun klo masok syurga, sume org cantek nsem jugak kot. kat dunia kacak jelita kalau kat akhirat kene bakar jadik huduh buat apa.

n kalau korg yg bangga sgt cntek ensem tu, klo aku simbah asid now, boleh lagi ke bangga? 

to be honest pada aku mata lah kan yang rabun mcm nenek kbayan ni, a guy dont have to be handsome to attract girl(s). he just have to look like a real man (paham x ayat ni?). tak control macho sgt. yelah klo kontrol sgt, tetiba tepijak bola masa tgh men bola pastu jatoh, mesti org cakap 'Ha tu la kontrol sgt. Padan muka.'

tapi elemen antara yg paling byk termemberi kesan aku rasa ialah 
COOL

aku rasa laki jenis cam susah jugak la nak carik. 
seyes stakat aku just jumpa sorang je mamat yg cool gila.loser jugak ah krenye aku ni kan. 

okay laki yg cool, mmg salunya jarang gelak macam setan cam kite2 salu buat ni.dia prefer senyum je. n dsbbkan dia jarang gelak, bila dia dah stat gelak tu, dia akan nmpk sgt attractive.

n laki yg cool akan sentiasa nampak tenang n bjaya mengawal keadaan yg kelam kabut dengan baik, ataupun dia buat bodo je dengan tak pedulikkan keadaan tersebut.

n laki yg cool juga akan jadik macho secara tidak langsung. 

he was not gorgeous, but he was cool.

sekian.




No comments: