Thursday, May 19, 2011

Ni kawan saya kawan awak mana?

Assalamualaikum semua. Seperti yang dijanjikan, gua akan menceritakan tentang siapakah makhluk yang bernama Nur Fathiah Alwani ni.

Baiklah jom kita selusuri (betol ke BM ni) kehidupan beliau.

Nama sebenar Nur Fathiah Alwani Zulkepli yang lahir kt KL pastu berpindah randah n now akhirnya menetap di Kuantan, Pahang.Beliau ada 6 adik beradik n beliau adalah yang paling besar sekali. (besar ada bnyak makna tau)

Fes taim gua jumpa dia masa kat 1Setia, masa tu gua mnyampah betol dorang buat clique ngn Droy Mhye Shada n teman se Pahang yang lain. Rasa nak sepak-sepak sebab gua takde membe n gua tak suke dok belakang tepi pintu sorang2 senyap je. Sobs. Dahlah floormate gua dorm sblah2 pastu dorang tade nk ajak gua g surau sama2. Kan gua dah jadik loner. haha Lu sombong a dulu.

ni fathiah yg gua cakap tu


Masa F2, gua terpisah dgn gua pnye formate punya dormate. Dorang pindah dorm bawah n mendiskriminasikan gua sebagai budak skema yang suka sorang2 akhirnya gua lah yang menjadi the only junior kt dorm D1-2 slepas ktrg pindah dorm. Hasilnya gua lah yang kena buli dengan sume orang nk sapu dorm buang sampah duty toilet. Takpe2 gua redha gua kan budak baik. nak dijadikan cerita, gua ni dah lah susah bangun pagi even alarm bwh telinga kuat nk mmpos pon. The gua mintak klasmet gua si Fathiah ni kejutkan pagi2. Tapi mayb dorang takot nk ketuk pintu sbb kompem2 senior yang bukak. Mustahil gua dengar klo drg ketuk smpai nk pecah pon. So gua mmg bangun pagi berapi je sbb bangun lmbt n menyalahkan budak ni sbb tak kejot gua. Sobss sadis kan

so gua rasa sangat jaki dengan Fathiah ni. apesal aku susah sgt nk bgn pagi cam kau??

Si Fathiah ni mmg top student ah dari dulu smpai skang. Tapi masa f3 gua dapat 8A jugak beb,lu jgn belagak ngn gua. Hahaha

 
alolo

Mse f4 gua rasa ada geng baru sbb 24/7 ngn bdak2 kadet. So jarang ah leak ngn Fathiah n the geng. Dalam surau pon xlepak bli EDAR dah. So gua rasa frenship gua ngn dia dah tak rapat cam b4 that.

 Ni paling gua ingt masa f4. Fathiah ni monitress so kne la bg slm klo cegu nk kuar ke masok ke. Ade one tyme dia tetdo dlm klas pastu bila cegu suoh bdak2 kluarkan buku dlam loker, dia terkejut dengar bunyik krusi. So dia bangun2 terus bagi salam “terima kasih n assalamualaikum cekgu”. Gua malu nk ngaku deskmate masa tu. haha

F5, gua rasa didiskriminsikan skali lagi sbb dia deskmate ngn intan pastu biar ak sorg2 ngn ety n Karen kt blakang. Tacing2. Tape gua cool. Mahaguru Addmath Fathiah  yg mantap ni yg banyak aja gua smpai dapat A+. yelah masa cekgu ngaja gua tido. so, tere tak budak ni? gua jual g thailand aja budak tepi jalan sure mahal kann.



Tu la ceritanya since kt stf gua tak de ah mmbe ngn pae alfa farie lina sume mcm kt intec tu. Balik2 muka fathiah shada Afiey Anis mimi Hana intan. Slain dorang mmg gua solo je kot. Dlm dorm pon tade mmbe so gua mmg tak rapat ngn juniors pastu benci gila dorang.hahaha

so kawan gua yg stay from f1 smpai skang ialah Fathiah. Fathiah n Fathiah. Bosan betul.

Tapi gua bersyukur gua jumpa balik Fathiah. Klo dia bukan roommate gua, mmg gua dah ancus jugak lah. Thanx ajak gua g surau n smayang jemaah sama2. Ajak la gua rajin g Thursday Talk ngaji bca matsurat smayang sunat eh.  Gua nk jadik baik cam lu. Tapi degil sikit je.haha

So konklusinya dia mmg sahabat yg baik sbb pandu gua kejalan yg benar. Alhamdulillah. Tanpa dia si mahaguru chem gua, susah jugak gua nak lulus ni. yelah gua tak aim  macam dia, gua bukan budak pandai. As long as gua dah try belaja mcm dia, gua rasa okay kot. Takde A ngn B, takde rezeki. Takpe gua tabah.


woi thanx ah sudi kawan ngn gua. rajin2 belanja gua okay. papehal gua suka gosip dgn lu. klo gua takut malam2 gua kejut lu ah kita tido peluk2. okay thnxbai!

2 comments:

Anonymous said...

haha tacing2. T.T

Anonymous said...

mmg sumpah la cute cite korg ni..
tyah n iqlima yg cute, bangga jd kwn korg..ngeee


-hana-